Bigc

אדריכלים על מערכת חימום תת רצפתי

מהם היתרונות של מערכת חימום תת רצפתי לעומת פתרונות הסקה מסורתיים?

אנו אדריכלים מתקינים חימום תת רצפי בכל בית יוקרה שאנו מתכננים. אמנם החורף הישראלי אינו אגרסיבי או קיצוני מאוד במרבית אזורי המדינה, אך בכל זאת כאשר הטמפרטורות בחוץ צונחות, אתם רוצים שבתוך הבית או העסק יהיה חם ונעים. חימום תת רצפתי מספק – וזה בדוק ומוכח – את אפקט החימום הנעים ביותר מבין כל הפתרונות הקיימים בשוק. אך זהו רק פרמטר אחד לכדאיות וליתרונות שיטת חימום זו, בפועל קיימים עוד שלל יתרונות חשובים. אז אם אתם מתלבטים לגבי פיתרון החימום בבית החדש או המשופץ שלכם, המשיכו לקרוא ותקבלו את כל התמונה.

חימום תת רצפתי בעיניים של אדריכל
חימום תת רצפתי

הסבר כללי על חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי כשמו כן הוא, חימום המגיע מתחת לרצפה, כאשר ניתן ליישם פתרון זה במכלול של אמצעי ריצוף – ממרצפות סטנדרטיות, דרך בטון מוחלק ועד פרקט. החום מועבר ברחבי המערכת באמצעות סחרור מים חמים בצנרת סגורה. ישנם פתרונות תת רצפתיים העושים שימוש בגופי חימום חשמליים, אך שיטה זו פחות נפוצה ומהותית פחות יעילה אנרגטית. בעבר, חימום תת רצפתי על בסיס סחרור מים חמים התבצע באמצעות מערכות סולר או גז שחיממו את המים. אך כיום פתרון חימום זה עושה שימוש כמעט בלעדי במשאבות חום לצורך חימום המים.

 אדריכלים דואגים גם למשאבות משאבות חום הן מוצר חכם ואף מהפכני המייצר חום מהאוויר החיצוני ומסוגל לחמם בצורה זו מים לטמפרטורות גבוהות מאוד. כלפי חוץ, משאבת החום נראית כמו מנוע של מזגן סטנדרטי. השימוש בטכנולוגיה זו נמצא בבסיס השיטה ולכן כיום מדובר בפתרון חימום נעים, יעיל וגם כדאי כלכלית

יתרונות טכניים וכלכליים של חימום תת רצפתי עם משאבות חום

מסה תרמית: לרצפה מסה תרמית יעילה וגבוהה מאוד, וכאשר מוסיפים בידוד איכותי בשלב הבנייה וההתקנה, יעילות זו עולה אף יותר. חימום תת רצפתי שומר על טמפרטורת סביבה יציבה ונעימה ביעילות רבה יותר – אפילו רק עם חימום המים לטמפרטורות של 35-45 מעלות.
הכי נעים: ציינו זאת, אך נחזור על זה לצורך הדגשה. חימום תת רצפתי מספק חום אחיד ומאוד נעים ברחבי החלל המחומם. החום מתפשט ואחיד, אינו מייבש, אינו כולל מקור חום בודד ומסוכן ומספק אווירה מושלמת בימי החורף.

יעילות כלכלית גבוהה: משאבת החום מחממת את המים של מערכת החימום לטמפרטורה המתאימה ביעילות רבה מאוד ותוך שימוש מצומצם מאוד של חשמל – כי היא מנצלת את החום המצוי טבעית באוויר (גם בתנאי חורף קשים). לצד המסה התרמית של יישום אמצעי חימום זה, מדובר בהפעלת חימום היכולה להגיע לחיסכון של 75% בהשוואה למערכות שונות.

החזר השקעה מהיר: בניגוד לעבר ולדעה המקובלת, חימום תת רצפתי מחזיר את ההשקעה מהר מאוד. בתוך 2-3 שנות הפעלה כבר תחזירו את עלות המערכת באמצעות הוזלה בהוצאות החשמל והאנרגיה לעומת פתרונות דומים אחרים.